Isnin, 27 Disember 2010

PERTANDINGAN BOLASEPAK PIALA YDP PAS KAWASAN PERMATANG PAUH

JOHAN - PEMUDA TO' KUN FC NAIB JOHAN - CARRIBEAN KULIM

TEMPAT KE TIGA -RANTAU PANJANG BERSATU FC

TEMPAT KE EMPAT - BANDAR PERDA FC

PASUKAN JOHAN & N. JOHAN BERGAMBAR SEBELUM PERLAWANAN AKHIR BEMULA

PENGADIL MENERIMA SUMBANGAN DARIPADA PIHAK PENGANJUR

SETIAUSAHA PENERANGAN MENDAPAT TAKLIMAT DARIPADA PENGADIL

MC DIJEMPUT KHAS DARI PAKATAN RAKYAT
SAUDARA JAMSARI SAMAD

TUAN HJ AMIR HAMZAH
NAIB YDP PAS KAWASAN TURUT HADIR

MOHAMAD ZAMANI ABDULLAH
PENGURUS PASUKAN BANDAR PERDA

URUSETIA PROGRAM

SAUDARA SHABUDDIN DOK PILIH BOLA

SETIAUSAHA MANSOR & AJK PENERANGAN ZAHIR

YDP PAS KAWASAN PERMATANG PAUH
TUAN HAJI OMAR HASSAN
==============================================================

Seberang Jaya 25hb Dis 2010 Kejohanan Bolasepak 9 Sebelah Piala Yg Dipertua PAS Kawasan Pmtg Pauh.Kejohanan ini diadakan secara tahunan yg bermula pada tahun lepas yg dianjurkan oleh...Lajnah Penerangan Pas Kawasan Permatang Pauh yg diterajui oleh Hj Mohamad Asre Bin Jusoh.

Penganjur memilih cuti Hari Natal yg diadakan di Kompleks Sukan Sony,Sbg,Jaya. Ianya bermula dari jam 8.30 pagi yg dirasmikan oleh YDP Pas Kawasan Permatang Pauh iaitu Hj Omar Bin Hassan.Dalam Ucapan Hj Omar menekankan tujuan program ini diadakan ialah untuk menghimpun pemuda-pemuda supaya mendekati dengan program sukan , dengan secara tidak langsung menghindar mereka terjebak dengan anasir-anasir yang tidak sihat yang sekarang cukup berluluwasa dewasa ini , inilah satu keadah dan satu cara yang terbaik dan beliau mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pasukan yang terlibat .

Turut hadir dalam perlawanan tersebut ialah Setiausaha PAS Kawasan Permatang Pauh Saudara Mansur Che Dan dan NYDP Pas Kawasan Hj Amir Hamzah .Pihak Penganjur amat menitik berat berhubung dengan Aurat semasa perlawanan bolasepak , kerana sebagai Jemaah Islam sesaorang pemain yg tidak menutup aurat yg lengkap tidak dibenarkan bermain . Sehinggakan pemain non muslim yang masuk pun terima syarat tersebut .

Sebanyak 31 pasukan telah pun menyertai kejohanan ini yg terdiri pasukan dari Pulau Pinang, Kedah dan juga utara Perak.Sambutan dari penduduk sekeliling dan peminat sukan bolasepak untuk menyaksikan pasukan-pasukan berentap juga amat mengalakkan. Pada perlawanan akhir menyaksikan pasukan Pemuda To' Kun FC berentap dengan pasukan Carribean FC dari Kulim dengan keputusan terikat 1-1 selepas tamat masa perlawanan.Juara terpaksa ditentukan dgn sepakan penalti yg berkesudahan pasukan Pemuda To' Kun muncul sebagai juara dan mengondol piala serta wang tunai RM1000.00 manakala pasukan Carribean FC mendapat RM700.00. Tempat ke-3 dan ke-4 juga ditentukan dengan sepakan penalti dimana pasukan Rantau Panjang Bersatu dari Perak mendapat tempat ke-3 manakala pasukan Bandar Perda FC mendapat tempat ke-4Lihat seterusnya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan